История ламиниран паркет

Ламинираните подови настилки започват да се произвеждат в началото на на 90-те години на XIX век. от шведската компания  Персторп (Perstorp) като по-изгодна алтернатива на другите подови настилки и се продават под търговската марка Перго (Pergo). Компанията, която открива новия продукт първоначално се занимава с производство на хранителни продукти, като по-късно се разраства и разширява фокуса си върху специалните химикали. През 1923 г. те разработват процес за производство на декоративни ламинати за плотове, който бързо доминира на пазар. Създадените плоскости се използват като материал за кухненски плотове , маси и други битови твърди повърхности в продължение на години. До 1950 г., компанията е значително подобрена и произвежда голямо разнообразие от декоративни повърхности с ламинат. Изчислено е обаче, че приложението на тези плоскости до момента е насочено изцяло към слабо износващи се повърхности. За да подобри своята ефективност през 1977 г. компанията развива идеята за ламиниран паркет. Това е продукт, който започна с плътна основа, хартия с дизайн, след което специални смоли са смесват с тази хартия, за да му даде сила. Цялото това нещо е поставена под изключително високо налягане, което съединява слоеве. Полученият продукт е много по-силен от ламината използван до момента и с течение на годините и развиването на по-нови технологии става още по-силен. Той е въведен на европейския пазар през 1984 г. В края на 1980г. и началото на 1990г. организацията започва да разширява своята кампания за настилките в цяла Европа. През 1989 г. е въведена марката Перго, а  през 1994 г. ламинирани паркети Перго са въведени и в Съединените щати в 850 магазини из цялата страна.

 

Създаден като алтернатива на естествените паркети и с цел да се използват отпадните дървесни материали ламинираните паркети бързо стават популярни и се превръщат в бизнес за няколко милиарда долара. След окончателното им навлизане на пазара и завоюването на големи пазарни дялове те продължават да събират все по-голям дял от подовите настилки на пазара всяка година. Ламинатите са взели от пазарния дял на килими, твърда дървесина, керамични плочки и най-вече винилови настилки. С продължаване ръста на пазарния дял и продължаващите прогнози за задържане на тенденцията в ламинат индустрия, производителите на други видове подови настилки също се ориентират към производството на новия продукт.

Днес ламинираните паркети все още доминират оп продажби над останалите видове подови настилки. Те са идеален избор, когато се изисква трайни, водоустойчиви и завършени на вид повърхности. Днес, милиони потребители харесват ламинати и поради уважителни причини: те са устойчиви, красиви, екологични, лесни за инсталиране и все още струват много по-малко, отколкото повечето видове настилки.

Comments are closed.